אותו מורה לאורך כל הקורס

הולדת-אנגלית
שיעור ראשון עלינו
כמה זמן לוקח ללמוד אנגלית?

כמה זמן לוקח ללמוד אנגלית?

Daniel Casden

כמה זמן לוקח ללמוד אנגלית מדוברת ולהפוך לדובר שפה שוטפת? זו שאלה שמעסיקה רבים מאיתנו, במיוחד בעידן הגלובלי בו אנו חיים. רכישת כישורי שפה באנגלית היא קריטית להצלחה בקריירה, לתקשורת בינלאומית ולניצול הזדמנויות מרתקות. .

ראשית, חשוב להבין שאין תשובה אחת נכונה לשאלה "כמה זמן לוקח ללמוד אנגלית". זה תלוי במגוון רחב של משתנים, כמו שפת האם שלכם, רמת המחויבות, כמות הזמן המושקעת ושיטת הלימוד. אבל אל דאגה - עם הגישה הנכונה ואסטרטגיות אפקטיביות, תוכלו להגיע לשליטה באנגלית מהר יותר ממה שחשבתם!

אז בואו נצלול פנימה ונחקור את הגורמים המשפיעים על משך הזמן הדרוש ללימוד אנגלית מדוברת וכיצד תוכלו להאיץ את התהליך.

מה זה אומר ללמוד שפה?

לפני שנענה על השאלה כמה זמן לוקח ללמוד אנגלית, בואו נבהיר משהו חשוב: המטרה שלכם לא צריכה להיות פשוט "ללמוד אנגלית". למה? כי למידת שפה היא תהליך מתמשך שאף פעם לא נגמר באמת. גם בעברית, אתם ממשיכים כל הזמן לפתח את יכולות התקשורת שלכם ולהעמיק את ההיכרות עם השפה. אז במקום לשאול "כמה זמן לוקח ללמוד אנגלית", כדאי יותר לחשוב על רכישת היכולת לתקשר ביעילות באנגלית. זה יעד מציאותי ובר-השגה, בעוד ש"ללמוד אנגלית" נשאר מטרה עמומה ובלתי מוגדרת.

מה המשמעות של שטף באנגלית?

רבים מאיתנו שואפים לדבר אנגלית בצורה שוטפת, אבל מה בעצם פירוש הדבר? שטף (fluency) הוא היכולת לדבר בצורה טבעית וחלקה, בקצב נורמלי של דיבור. זה דורש בטחון עצמי ושליטה טובה בשפה. לעומת זאת, מיומנות (proficiency) מתייחסת ליכולת להשתמש בשפה ולהבין אותה בצורה מדויקת. אז כשאנחנו אומרים שמישהו "שוטף" באנגלית, אנחנו מתכוונים שהוא מסוגל להשתמש בשפה האנגלית ביעילות במגוון רחב של הקשרים יומיומיים. שטף לא מצריך ידע של כל הכללים הדקדוקיים, היכרות עם מילים בהקשרים שונים או הגייה מושלמת. הרבה יותר חשוב פשוט להבין מה נאמר ולהביע את עצמכם בבהירות!

גבר ואישה יושבים לצד שולחן עם מחשב תוך כדי שיחה קולחת באנגלית שוטפת 

שתי אבני דרך קריטיות להשגת שטף באנגלית

בואו ניקח דוגמה מעולם טניס השולחן כדי להמחיש שתי נקודות מפתח בדרך לשליטה מלאה באנגלית:

  1. אמצו תודעת צמיחה (growth mindset) -  תלמידים צריכים זמן, מאמץ, ביטחון עצמי ותודעת צמיחה כדי ללמוד היטב. בלי הגישה הנכונה, הם עלולים להיכשל או לבזבז את הזמן שלהם. כדי להתקדם בלימוד אנגלית מהיר, אתם חייבים לאמץ שינוי תפיסתי שיהפוך את הלמידה ליותר דינמית ומגובשת.
  2. צרו הרגל חדש - בנו לעצמכם שגרה בה אתם מתרגלים ושואפים באופן אקטיבי לשפר את הידע והשטף שלכם באנגלית. ככה, בכל פעם שאתם משתתפים בשיעור, תוכלו להפיק ממנו את המירב והמורה יוכל להתפתח איתכם וללמד אתכם דברים חדשים. בדיוק כמו שחקני פוקר שמפתחים חשיבה של מנצחים דרך אימונים, גם אתם תלמדו לזהות את המכשולים שמפריעים לכם ללמוד אנגלית בקלות, לעמוד באתגרים ולמצוא משאבים שיסייעו לכם להאיץ את התהליך - כמו מורים וחונכים למשל..

גורמים מרכזיים שמשפיעים על זמן הלמידה

כדי לקבוע כמה זמן לוקח ללמוד אנגלית, חשוב לשקול מגוון של פרמטרים. בואו נבחן לעומק כמה מהם:

גורם 1: שפת האם

שפת האם משחקת תפקיד מכריע בקצב ובגישה ללימוד אנגלית. זהו גורם בעל השפעה משמעותית, מכיוון שמידת הדמיון בין השפה הראשונה שלכם לאנגלית משפיעה ישירות על רמת הקלות או האתגר של תהליך הלמידה.

עבור דוברי שפות רומאניות, כמו ספרדית, איטלקית או צרפתית, לימוד אנגלית נוטה להיות מהיר יותר. זאת בשל הדמיון הניכר מבחינה דקדוקית ושיתוף אוצר מילים. מילים רבות באנגלית נגזרות משורשים לטיניים, הקיימים בשפות הרומאניות, מה שמקל על ההבנה ועל שימור אוצר המילים.

לעומת זאת, עבור דוברי שפות שאינן הודו-אירופיות, כמו סינית או ערבית, לימוד אנגלית עשוי להוות אתגר משמעותי יותר. ההבדלים המבניים, הדקדוקיים ובאוצר המילים בולטים יותר, ודורשים מאמץ נוסף כדי להתגבר על מחסומים לשוניים אלה.

לסיכום, לדעת כמה זמן לוקח ללמוד אנגלית תלוי במידה רבה בשפת האם, בהתחשב בכך שהיא מפעילה השפעה ניכרת על תהליך הלמידה, והיא גורם שיש לקחת בחשבון בהערכת הזמן הנדרש לשליטה בשפה. עבור אלה ששפות האם שלהם בעלות זיקה לשונית לאנגלית, הדרך עשויה להיות חלקה יותר, בעוד שעבור אחרים האתגר עשוי להיות בולט יותר בשל פערים לשוניים.

גורם 2: מחויבות

רמת המחויבות היא גורם בעל חשיבות מכרעת בתהליך לימוד אנגלית. אחרי הכל, הקדשה ועקביות הם מרכיבי מפתח שיכולים להאיץ משמעותית את ההתקדמות במסע לשליטה בשפה.

אלה שמחויבים ללמידה יומיומית, מקדישים זמן ללימוד, לתרגול ולשיפור מיומנויותיהם, בדרך כלל מתקדמים מהר יותר לקראת שטף. חזרה סדירה וחשיפה מתמשכת לשפה, כמו צבעים באנגלית והניבים המיוחדים שלהם, מחזקות את הזיכרון וההבנה, הופכות את הטמעת התוכן ליעילה יותר

הגדרת יעדים ברורים ויצירת תוכנית לימודים עקבית הן פרקטיקות מועילות ביותר. מטרות מוגדרות היטב עוזרות לכוון את המיקוד והמוטיבציה, בעוד תוכנית לימודים מובנית מספקת מפת דרכים ללמידה - המכסה תחומים כמו דקדוק, אוצר מילים, קריאה, כתיבה ושיחה.

גורם 3: מתודולוגיית הלמידה

בחירת מתודולוגיית הלמידה היא גורם קריטי כשמדובר בפרק הזמן הנדרש להשגת מיומנות באנגלית. מגוון הגישות הזמינות - כמו שיעורים פרונטליים, קורסים מקוונים, אפליקציות לשפות, תוכניות שקועות ורבות אחרות - מציג אפשרויות שיש לשקול. לכל אחת מהן יתרונות וחסרונות משלה, ובחירת המתודולוגיה יכולה להשפיע באופן ניכר על מהירות הלמידה.

בחירת המתודולוגיה תלויה בהעדפות שלכם, בצרכים ובמשאבים הזמינים. חיוני להעריך את היתרונות והחסרונות של כל גישה ולבחור באותה שמתיישרת בצורה הטובה ביותר עם המטרות שלכם, הזמינות וסגנון הלמידה, מכיוון שבחירה זו תשפיע באופן מוחשי על התשובה לשאלה זו.

גורם 4: רמת השליטה הרצויה

היעד הסופי שלכם ממלא תפקיד חיוני בהגדרת לוח הזמנים הנדרש לשליטה באנגלית. היקף המטרה הספציפית שלכם משפיע ישירות על משך תהליך הלמידה. לדוגמה, רכישת ידע בסיסי לנסיעות תדרוש פחות זמן באופן משמעותי מאשר שאיפה לשטף או למיומנות אקדמית.

כאשר השאיפה היא שטף, המרמז על היכולת לקיים שיחות מפורטות במגוון נושאים ולהבין ניואנסים של השפה, הדרך נמשכת לתקופה ארוכה יותר, לרוב שנים.

הגדרה של יעדים ברורים והשגה היא קריטית לקביעת הזמן הדרוש להשגתם. הבנת היעד הסופי שלכם מסייעת לעצב את תוכנית הלימודים שלכם וליצור ציפיות מציאותיות.

כמה זמן לוקח ללמוד אנגלית לבד?

אם הגעתם עד לכאן, ייתכן שאתם תוהים כעת אם לא יהיה עדיף ללמוד אנגלית לבד, מבלי להיות תלויים בבית ספר או בכיתה. אפליקציות צ'אט בווידאו כמו סקייפ ופייסטיים שימושיות למעקב אחר לימוד ותרגול השפה גם כשאתם לבד בבית. ניתן גם ללמוד אנגלית עם סרטים וסדרות - זו הדרך הקלה ללמוד את השפה דרך תרבות פופולרית, כמו מוזיקה ומשחקי וידאו. את כל אלה ניתן למצוא בקלות במגוון אתרים מקוונים.

מניסיוננו של למעלה מ-20 שנות הוראה, למדנו שהדרך הטובה ביותר ללמוד היא להקשיב - ה-listening המפורסם. למידה של שפה שנייה נמצאת בהתפתחות מתמדת, אך דורשת מיומנויות האזנה מיומנות. נדרשת האזנה פעילה למנטור כדי לשפר את יכולת השיחה. מעל לכל, מורה - במיוחד אם הוא ילידי ומתמחה בהוראת אנגלית לדוברי שפות זרות - יהיו לו שיטות מותאמות אישית לצורכי התלמידים וממוקדות בהנעתם, בהחדרת רצון אמיתי ללמוד.

אדם שמחפש מה הדרך הכי טובה ללמוד אנגלית לבד ומבין שהיא על ידי הקשבה

בממוצע, כמה זמן לוקח ללמוד אנגלית?

עכשיו, לאחר ששקלנו את הגורמים העיקריים המשפיעים על כמה זמן לוקח ללמוד אנגלית, בואו נבחן כמה הערכות כלליות המבוססות על רמות שונות של מיומנות במונחים אקדמיים. כלומר, כאשר אנחנו מתחשבים בביצועים של תלמידים הרשומים לקורסים ובתי ספר לאנגלית ברחבי ברזיל:

  • מאפס לרמה בסיסית: כדי לרכוש מיומנויות תקשורת בסיסיות באנגלית, כמו ברכות, בקשת הכוונה וקניות, יכול לקחת 3 עד 6 חודשים של לימוד סדיר.
  • מאפס לרמת ביניים: כדי להגיע לרמת ביניים המאפשרת שיחות מורכבות יותר והבנת טקסטים, יתכן שתזדקקו ל-6 חודשים עד שנה.
  • עד לרמה מתקדמת: כדי להגיע לרמת מיומנות מתקדמת שבה תוכלו להשתתף בדיונים, לכתוב טקסטים אקדמיים ולהבין ניואנסים לשוניים, סביר להניח שייקח שנה עד שנתיים או יותר.

זכרו שאלה הערכות כלליות בלבד, מה שאומר שהן עשויות להשתנות מאדם לאדם. אם אתם מוכנים להתמסר באינטנסיביות ללמידה, תוכלו לגלות איך ללמוד אנגלית מהר ולהתקדם במהירות. במקום לשאול כמה זמן לוקח ללמוד אנגלית, אתם יכולים להתחיל לתכנן עד מתי אתם רוצים להגיע לרמת המיומנות הרצויה לכם.

כמה זמן לוקח ללמוד אנגלית? התשובה תלויה בכם.

בסופו של דבר, התשובה לשאלה "כמה זמן לוקח ללמוד אנגלית" תלויה במידה רבה בכם. עם הכלים הנכונים, הליווי הצמוד והמוטיבציה, תופתעו כמה מהר תוכלו להגיע לשטף ולבטחון באנגלית. זה המפתח להצלחה בלימוד אנגלית מדוברת!

אם אתם רוצים לדעת כמה זמן לוקח ללמוד אנגלית בדיוק, ההמלצה שלנו היא לנסות את הקורסים של גלובל נייטיב - לימודי אנגלית אונליין. הקורסים המקוונים שלנו כוללים אינטראקציות עם דוברי אנגלית, תרגול מעשי ומשוב מיידי - כל מה שדרוש לכם ללימוד אנגלית מהיר. בנוסף, התוכנית מותאמת אישית לצרכים הייחודיים של כל תלמיד.

אסטרטגיות להאצת הלמידה באנגלית

אם אתם נחושים ללמוד אנגלית, ישנם בעלי ברית שיכולים להעצים את הלמידה שלכם ולהפוך אתכם לדוברי השפה במהירות האפשרית. הנה כמה אסטרטגיות שיכולות לעזור לכם במסע הזה:

  1. שקיעה מוחלטת: מעבר למדינה שבה אנגלית היא השפה הדומיננטית היא אסטרטגיה יעילה ביותר להאצת תהליך הלמידה. זה קורה מכיוון שתהיו שקועים לחלוטין בשפה ובתרבות, מה שמציע הזדמנות חסרת תקדים לשיפור כישורי השפה שלכם. 

כשאתם חיים בסביבה שבה אנגלית היא שפת התקשורת היומיומית, תמצאו את עצמכם נחשפים בקביעות לשפה במצבים שונים, החל מאינטראקציות יומיומיות כמו קניות או שיחה עם שכנים, ועד מצבים מורכבים יותר כמו משא ומתן עסקי או דיונים אקדמיים.

  1. שיעורים עם אנשי מקצוע: בחירה להשקיע בשיעורים הניתנים על ידי מדריכים מוסמכים ומנוסים ביותר, כמו אלה של גלובל נייטיב - לימודי אנגלית אונליין, היא אסטרטגיה המציעה יתרונות רבים בתהליך לימודי אנגלית. מורים מוסמכים מסוגלים להציע הדרכה ממוקדת ומותאמת לצרכים הספציפיים של כל תלמיד.
  2. תרגול יומיומי: שילוב תרגול יומיומי הוא אחד מאבני היסוד להצלחה בלימוד האנגלית המדוברת. חיוני להקים שגרת לימודים הכוללת זמן המוקדש להאזנה, קריאה, כתיבה ודיבור באנגלית. העקביות במחויבות הזו היא גורם מכריע - בהקצאת זמן מדי יום, אתם יוצרים היכרות מתמדת עם השפה, המאפשרת למוח שלכם להסתגל בהדרגה למבנים, אוצר מילים ואינטונציה של האנגלית. חזרה סדירה היא כלי רב עוצמה לחיזוק הזיכרון ושיפור כישורי השפה שלכם.
  3. צללו לתוך התרבות: צרכו חומרים באנגלית בלבד, כמו סרטים עם כתוביות ושירים בשפה. למדו גם תאריכים באנגלית - זה יעזור לכם להבין את התרבות טוב יותר. בדרך זו, אתם מאמנים את ה-listening שלכם להבנה טובה יותר של המילים וגם מתחילים להתרגל להבנת האנגלית מבלי שיהיה צורך בהכרח לתרגם לעברית. 
  4. נטוורקינג: לבסוף, שמירה על אינטראקציות סדירות עם דוברים ילידים או אנשים השולטים באנגלית היא אסטרטגיה רבת עוצמה לשיפור משמעותי של כישורי השיחה וההאזנה שלכם. אינטראקציות אלה מספקות הזדמנות יקרת ערך להיחשף למבטאים, אינטונציות וסגנונות תקשורת שונים באנגלית. יתר על כן, בשיחה עם דוברים ילידיים או שולטים בשפה, אתם רוכשים תובנות על התרבות והמנהגים הקשורים לאנגלית, מה שמעשיר עוד יותר את השליטה שלכם בשפה.
YaQXFP00ZH3bgH6D4W6aFW7UV2iKW689B6hrkgA16RqNDXovHw

המפתח להפוך לשוטפים באנגלית

כמה זמן לוקח להיות שוטף באנגלית, אם כך? ובכן, אני תמיד אומר לתלמידים שלי: "לימוד אנגלית זה מסע - זה לא מרוץ". במהלך המסע הזה, עליכם לעשות שני דברים כדי להצליח:

  1. שנו את תודעתכם. אמצו את התודעה של מישהו שמעוניין ללמוד בשביל ההנאה שבלמידה.
  2. הקפידו על נוכחות בשיעורים. עשו את שיעורי הבית שלכם ותרגלו את מה שלמדתם בכיתה כדי להפוך למתקשרים טובים יותר באנגלית.

שני האלמנטים האלה יבטיחו שלאחר שישה או תשעה חודשי לימוד איתנו, תרגישו כמו שחקן פוקר מוסמך - זה שיודע שניצחון דורש מאמץ ומסירות משני הצדדים (מצד בית הספר והתלמיד).

אם תרצו להרגיש כמו מפסידן חסר ביטחון, פשוט תלמדו בשיעורים. אבל אם תרצו להרגיש כמו השחקן ששם לב לכללי המשחק, עקבו אחר העצות שלנו ובנו את ה-mindset הנכון. תוך שישה חודשים, תרגישו טוב עם עצמכם - ותפתחו את האנגלית שלכם הרבה יותר מאשר אם רק הייתם משתתפים בשיעורים.

תודה על קריאת הפוסט הזה

אם נהניתם מהתוכן, המשיכו לעקוב אחר הבלוג שלנו כדי לקרוא על נושאים נוספים כמו זה. נצלו גם את ההזדמנות לשתף את הפוסט הזה עם חבריכם ויקיריכם ברשתות החברתיות - כמו פייסבוק, כדי שגם הם יוכלו לראות את למידת האנגלית בצורה שונה!

מחפשים קורס אנגלית?

אנחנו בגלובל נייטיב מציעים מגוון רחב של קורסים מקוונים עם מורים דוברי שפת אם. יהיו לך שיעורים פנים אל פנים באמצעות שיחת וידאו בקורס מותאם אישית, המתאים לצרכים שלך ומתאים לרמת הידע שלך.

אנו מציעים קורסים לשיפור האנגלית, קורסי אנגלית מדוברת, כמו גם קורסי אנגלית עסקית, .

אל תמשיך לתהות כמה זמן לוקח ללמוד אנגלית. דבר איתנו ונתאים עבורך קורס פרטי שיענה על הצרכים שלך.

למדתם משהו חדש? שתפו את התוכן הזה!
על המחבר

Daniel Casden

דניאל קסדן, אמריקאי במוצאו, משמש כרכז של "Nativ English" ומייסד השיטה הייחודית ללימוד השפה האנגלית הנקראת על שמו. לאחר שעבר לברזיל כדי לחיות עם רעייתו הברזילאית, הוא החל ללמד קורסי אנגלית המבוססים על תוכניות לימודים נוקשות ומיושנות. החוויה הזו הובילה אותו להקים בית ספר משלו, שבו הוא יכול ליישם את גישתו הייחודית.
כיום, עם ניסיון של למעלה מעשור בהוראת אנגלית, דניאל מתמקד בהוראה אינטואיטיבית, פרקטית וממוקדת בתלמיד. הוא מביא עימו נקודת מבט ייחודית, שנבנתה לאורך השנים בהן חי במדינות שונות ועסק במגוון תפקידים מקצועיים.

זכויות יוצרים © 2024 כל הזכויות שמורות

צור איתנו קשר בוואטסאפ

הזן את שמך ו-וואטסאפ ודבר עם מישהו עכשיו
Whats App Form
קורסים
קורס לשיפור האנגליתקורס אנגלית מדוברתקורס אנגלית עסקית
מי אנחנובלוגשאלות נפוצותמחירים
menuchevron-down