אותו מורה לאורך כל הקורס

הולדת-אנגלית
שיעור ראשון עלינו

פודקאסט ללימוד אנגלית - האם זה מומלץ?

Daniel Casden

לימוד אנגלית בזמן שאתה ישן או בכל זמן פנוי אחר הפך לאפשרי בזכות פודקאסטים. רכישת שפה חדשה, במיוחד אנגלית, היא מסע מאתגר הדורש גישה רב-צדדית וכדאי לשקול את כל האפשרויות, כמו פודקאסטים ושיעורי שיחה באנגלית. כיום, למרות שרבים עדיין סקפטיים לגבי הנושא, אחת האסטרטגיות הפופולריות ביותר היא שימוש בפודקאסטים ללימוד אנגלית. 

מבין מגוון הכלים הזמינים, פודקאסטים הפכו לדרך מעניינת ויעילה לשפר מיומנויות שפה - המשלבת בידור ופרקטיות. במאמר זה נחקור כיצד פודקאסטים יכולים להיות כלי יקר ערך למי שמחפש איך לשפר את האנגלית שלו בקלות ובכיף! גלובל נייטיב - לימודי אנגלית אונליין ממליצה על שימוש בפודקאסטים כחלק מתוכנית לימודי אנגלית למתחילים ומתקדמים.

פודקאסטים ללימוד אנגלית: חמשת הטובים ביותר

ראשית, נציג כמה נקודות ואסטרטגיות למציאת פודקאסט טוב ללימוד אנגלית. אם אתם מחפשים גישה חינוכית יותר, חפשו קטגוריות כמו "לימוד שפות" או "חינוך" בפלטפורמה שבחרתם כדי למצוא פודקאסטים ייעודיים ללימוד שפות.

ודאו לבחור פודקאסטים המתאימים לרמת המיומנות שלכם; חלק מהפודקאסטים מיועדים למתחילים, בעוד אחרים מתקדמים יותר. מצד שני, אם אתם מחפשים מגע עם אנגלית בצורה טבעית יותר - למשל, על ידי חשיפה לנושאים שמעניינים אתכם - יש לבצע חיפוש ממוקד יותר.

לאחר שאמרנו זאת, הנה כמה דוגמאות לפודקאסטים ללימוד אנגלית:

ESL Pod

ה-ESL Pod (פודקאסט לאנגלית כשפה שנייה) הוא אחד הפופולריים ביותר בקרב לומדי אנגלית. הפודקאסט, שנוצר על ידי ד"ר ג'ף מקווילן וד"ר לוסי צה, מרצים לבלשנות שימושית, מציע שיעורים המכסים מגוון רחב של נושאים, החל ממצבים יומיומיים ועד סוגיות תרבותיות.

כל פרק כולל דיאלוגים בין דמויות, ואחריהם הסברים מפורטים על אוצר מילים וביטויים אידיומטיים.

למה כדאי להאזין?

  • התמקדות במצבים מחיי היומיום.
  • הסברים ברורים ומפורטים.
  • מתאים למתחילים ולרמת ביניים.

גלובל נייטיב - לימודי אנגלית אונליין ממליצה על ESL Pod כאחד הכלים היעילים ללימוד אנגלית דרך שירים ודיאלוגים. זו דרך מצוינת ללימוד אנגלית בנהיגה או בכל זמן פנוי אחר.

הפודקאסט של לוק לאנגלית Luke’s English Podcast

הקומיקאי ומורה לאנגלית לוק תומפסון יוצר פרקים מרתקים ולעתים קרובות מצחיקים בפודקאסט שלו. הוא עוסק במגוון נושאים, כולל ראיונות, סיפורים אישיים, שיעורי הגייה ודיונים תרבותיים. הוא מעניין במיוחד עבור אלה שרוצים לפתח אנגלית במבטא בריטי.

למה כדאי להאזין?

  • שילוב של הומור ולמידה.
  • מגוון נושאים.
  • אידיאלי לתלמידים ברמה בינונית ומתקדמת.

האנגלית שאנחנו מדברים The English We Speak

מופק על ידי ה-BBC, "האנגלית שאנחנו מדברים" הוא פודקאסט קצר המתמקד בביטויים אידיומטיים וסלנג הנפוצים באנגלית בריטית עכשווית. כל פרק נמשך כשלוש דקות, מה שהופך אותו למושלם עבור מי שיש לו מעט זמן פנוי.

למה כדאי להאזין?

  • דגש על סלנג וביטויים אידיומטיים.
  • פרקים קצרים וממוקדים.
  • מצוין לשיפור השטף והבנת אנגלית יומיומית.
Untitled design 1

All Ears English

"All Ears English", בהנחיית לינדזי מקמהון ומישל קפלן, מציע גישה תוססת ואינטראקטיבית ללימוד אנגלית. הפודקאסט מדגיש תקשורת בטוחה ומכסה מגוון נושאים, מתרבות אמריקאית ועד טיפים להכנה לבחינות כמו IELTS.

למה כדאי להאזין?

  • דגש על תקשורת וביטחון עצמי.
  • דיונים על תרבות וחיים בארה"ב.
  • טיפים מעשיים לבחינות שליטה בשפה.

The Tim Ferriss Show

למרות ש-"The Tim Ferriss Show" אינו מיועד ספציפית ללימוד אנגלית, זו בחירה מצוינת לתלמידים מתקדמים. טים פריס מראיין דמויות משפיעות במגוון תחומים, מה שמספק שיטוט באנגלית ברמה גבוהה עם אוצר מילים עשיר ונושאים מגוונים.

למה כדאי להאזין?

  • ראיונות עם מומחים ומשפיענים.
  • אוצר מילים מתקדם ומגוון.
  • אידיאלי לשיפור הבנת הנשמע ואוצר מילים טכני.

זכרו שעקביות היא המפתח בלימוד שפות. בדומה לסרטים וסדרות, נסו להאזין לפודקאסטים ללימוד אנגלית באופן קבוע, ואם אפשר, לווו אותם בחומרי תמיכה כמו תמלילים או הערות. זה יכול לעזור לחזק את מה שאתם לומדים ולשפר את מיומנויות הבנת הנשמע שלכם באנגלית.

האופי הדינמי של פודקאסטים ללימוד אנגלית

פודקאסטים מייצגים גישה ייחודית ומעניינת לשיפור מיומנויות שפה, ונבדלים משמעותית משיטות לימוד שפה מסורתיות כמו ספרי לימוד ושיעורים פורמליים. אחד היתרונות הבולטים ביותר בשימוש בפודקאסט ללימוד אנגלית הוא היכולת להציג את שפת היעד בהקשר אותנטי ודינמי, ולספק למאזינים חוויה קרובה יותר למציאות היומיומית.

בניגוד לסביבות המובנות של כיתות הלימוד, פודקאסטים מאפשרים ללומדים להתמזג במגוון מצבים לשוניים מחיי היומיום. טבילה שמיעתית זו מספקת הזדמנות יקרה למאזינים להתוודע למבטאים שונים, אינטונציות, ביטויים אידיומטיים וגיוון באוצר המילים, כמו שאפשר לחוות גם בעת למידת אנגלית עם סרטים וסדרות.

מגוון לשוני זה מדמה ביעילות את המורכבויות של השפה כפי שהיא משמשת בעולם האמיתי, ומספק הבנה רחבה ומעשית יותר של אנגלית. בנוסף, פודקאסט ללימוד אנגלית לעתים קרובות מציג שפה יותר יומיומית ובלתי פורמלית, מה שמאפשר למאזינים להתרגל לשפה היומיומית, דבר שעשוי להיות קריטי לתקשורת יעילה במצבים לא רשמיים.

חשיפה קבועה זו לצורות תקשורת שונות תורמת משמעותית לפיתוח הבנת הנשמע, ומשפרת את יכולתו של הלומד להבין ולפרש ניואנסים לשוניים.

יתרון בולט נוסף של פודקאסט ללימוד אנגלית הוא הגמישות שהוא מציע ללומדי השפה. בסופו של דבר, המאזינים יכולים בקלות לשלב מפגשי האזנה בשגרה היומית שלהם, והופכים את הזמן המושקע בנסיעות, פעילות גופנית או מטלות בית להזדמנויות למידה יקרות ערך.

גישה גמישה זו מאפשרת לתלמידים לשלב את לימוד השפה בצורה אורגנית יותר בחיי היומיום שלהם, דבר שלעתים קרובות קשה להשיג בשיטות מסורתיות יותר, כאשר כל הסובבים אותך מדברים רק עברית.

גלובל נייטיב - לימודי אנגלית אונליין מדגישה את היתרונות של שימוש בפודקאסטים כחלק מתוכנית ללימוד אנגלית בזמן שאתה ישן או בזמנים אחרים. זו דרך מצוינת ללימוד אנגלית בנהיגה או לימוד אנגלית דרך שירים ותכנים מעניינים אחרים. שיטה זו יעילה במיוחד עבור לימודי אנגלית למתחילים המחפשים דרכים נוחות ומהנות לשפר את כישורי השפה שלהם.

שיפור הבנת הנשמע

מיומנות הבנת הנשמע ממלאת תפקיד מכריע בתהליך לימוד אנגלית, ושימוש בפודקאסטים מתגלה ככלי יוצא מן הכלל לשיפור יכולת זו. החשיפה המתמדת להקשרים לשוניים שונים שמספקים הפודקאסטים היא בעלת ערך רב. במיוחד כאשר מחפשים איך להגדיל את אוצר המילים באנגלית בצורה פרקטית

למאזינים יש הזדמנות להתוודע למגוון רחב של דוברים ילידיים, מה שלא רק משפר את יכולת ההבנה, אלא גם מעשיר את אוצר המילים בניואנסים אזוריים ותרבותיים. מגע קבוע זה עם האותנטיות של השפה מאיץ את הטמעת ההנגנות הספציפיות, הסלנג והייחודיות הלשונית, החיוניים לשטף ולהבנה מלאה.

בנוסף, פודקאסטים רבים (במיוחד אלה שנוצרו למטרות חינוכיות) מציעים תמלילים, משאב יקר ערך לתלמידים ברמות שליטה שונות. עבור המתחילים, התמלילים משמשים כתמיכה חיונית, ומאפשרים קישור בין מילים נשמעות לצורתן הכתובה. תרגול זה שימושי במיוחד לביסוס אוצר מילים בסיסי והבנת מבני משפטים יסודיים.

אך התמלילים יכולים להיות מועילים גם לתלמידים מתקדמים יותר - לא רק בהקלה על ההבנה אלא גם בפתיחת דלתות לניתוח מפורט יותר של השפה המשמשת. היכולת לבחון בקפידה את בחירות אוצר המילים, הדקדוק וההנגנה באמצעות התמלילים מאפשרת הבנה עמוקה יותר של השפה. גישה אנליטית זו חיונית לשיפור הדקדוק, זיהוי דפוסים לשוניים ושכלול יכולת ההבעה בעל פה.

Untitled design

העשרת אוצר המילים עם ביטויים אידיומטיים

פודקאסטים ללימוד אנגלית מהווים מקור יקר ערך להעשרת אוצר המילים והיכרות עם ביטויים אידיומטיים, ומציעים למאזינים שקיעה אותנטית בשימוש בשפה. בסופו של דבר, החשיפה המתמדת לנושאים ותרחישים שונים בפודקאסטים תורמת להבנה מקיפה יותר של אוצר המילים - וכשמדובר בנושא מעניין, התוצאות אפילו טובות יותר ממה שהיית משיג מסרטים כלשהם.

בדרך כלל, המגישים חוקרים מגוון נושאים, החל מעניינים יומיומיים ועד דיונים עמוקים יותר, ומספקים למאזינים הזדמנות להתוודע לאוצר מילים מגוון ומותאם למצבים שונים.

לבסוף, כפי שהזכרנו קודם, יתרון נוסף בשימוש בפודקאסט ללימוד אנגלית טמון בהקשר הטבעי של המילים והביטויים. המאזינים לא רק לומדים את המשמעות המבודדת של מילה, אלא גם מבינים כיצד היא משתלבת במשפטים ודיאלוגים אמיתיים. הבנה הקשרית זו מקדמת הטמעה עמוקה ואינטואיטיבית יותר של השפה, מכיוון שהמילים מופנמות בסביבה לשונית.

גלובל נייטיב - לימודי אנגלית אונליין מדגישה את החשיבות של חשיפה לביטויים אידיומטיים ואוצר מילים מגוון כחלק מתהליך לימוד אנגלית בזמן שאתה ישן או בזמנים אחרים. זו דרך מצוינת ללימוד אנגלית בנהיגה או במהלך פעילויות יומיומיות אחרות. שיטה זו במיוחד יעילה עבור לימודי אנגלית למתחילים המחפשים להרחיב את אוצר המילים שלהם בצורה טבעית ומהנה. בנוסף, לימוד אנגלית דרך שירים ותכנים מגוונים בפודקאסטים מספק הזדמנות ייחודית להיחשף לביטויים ומילים חדשות בהקשר אותנטי.

תודה שקראת את הפוסט הזה

אם אהבת את התוכן, המשך לעקוב אחר הבלוג שלנו כדי לקרוא נושאים נוספים כמו זה. נצל את ההזדמנות גם לשתף פוסט זה עם חבריך ברשתות החברתיות - כמו פייסבוק - כדי שגם הם יראו את לימודי האנגלית בצורה אחרת!

איך אפשר ללמוד אנגלית איתנו?

אנחנו בגלובל נייטיב מציעים מגוון רחב של קורסים מקוונים עם מורים דוברי שפת אם. יהיו לך שיעורים פנים אל פנים באמצעות שיחת וידאו בקורס מותאם אישית, המתאים לצרכים שלך ומתאים לרמת הידע שלך.

אנו מציעים קורסים לשיפור האנגלית, קורסי אנגלית מדוברת, כמו גם קורסי אנגלית עסקית, .

אל תמשיך לתהות כמה זמן לוקח ללמוד אנגלית. דבר איתנו ונתאים עבורך קורס פרטי שיענה על הצרכים שלך.

למדתם משהו חדש? שתפו את התוכן הזה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

על המחבר

Daniel Casden

דניאל קסדן, אמריקאי במוצאו, משמש כרכז של "Nativ English" ומייסד השיטה הייחודית ללימוד השפה האנגלית הנקראת על שמו. לאחר שעבר לברזיל כדי לחיות עם רעייתו הברזילאית, הוא החל ללמד קורסי אנגלית המבוססים על תוכניות לימודים נוקשות ומיושנות. החוויה הזו הובילה אותו להקים בית ספר משלו, שבו הוא יכול ליישם את גישתו הייחודית.
כיום, עם ניסיון של למעלה מעשור בהוראת אנגלית, דניאל מתמקד בהוראה אינטואיטיבית, פרקטית וממוקדת בתלמיד. הוא מביא עימו נקודת מבט ייחודית, שנבנתה לאורך השנים בהן חי במדינות שונות ועסק במגוון תפקידים מקצועיים.

זכויות יוצרים © 2024 כל הזכויות שמורות

צור איתנו קשר בוואטסאפ

הזן את שמך ו-וואטסאפ ודבר עם מישהו עכשיו
Whats App Form
קורסים
קורס לשיפור האנגליתקורס אנגלית מדוברתקורס אנגלית עסקית
מי אנחנובלוגשאלות נפוצותמחירים
menuchevron-down